Monday 11 September 2017

Forex Handlare Film Paul


Topp 15 handelsfilmer: 2013-utgåva För att fira 30-årsjubileet för Trading Places, lanserar den kvintessiva handelsfilmen, ännu mer gripande med stängningen av handelsgolvet, vår egen film - och videospelservice, Alpha TV. Och den 6 september kommer Alpha TV att vara värd för World Wide Web premiär av regissörerna av FLOORED. För ett år sedan sammanställde vi en topp 10 handelsfilmslista, men bestämde oss för att vi lämnade några mindre kända pärlor. Därför har vår 2013-lista utvidgats till 15 filmer. Dessa filmer är en kombination av dokumentärer, docudramas och fiktion, men alla har ett starkt knyta till handel eller händelser som påverkat marknaderna betydligt. Även om vi har tagit hänsyn till läsarens kommentarer, finns det förmodligen andra som weve missat. Vänligen lägg in dina förslag i kommentarfältet nedan. Så slappna av och ta i showen. Nu behöver vi bara popcornen. Relaterade artiklarTop 10 trading movies Meddelandet om stängningen av ICE Futures amerikanska handelsgolvet gjorde att vi kom ihåg filmen Trading Places, som filmade på den gamla New York-handelsgolvet vid World Trade Center. Snart började vi namngivna några av våra favorithandelsfilmer, en lista som naturligtvis fortsatte att expandera. Så här - avskild från en mycket längre lista - är 10 av våra favoritfilmer som antingen fokuserar på eller har handel, finans och globala marknader som en del av temat. Tja börja med ett par av våra favorit dokumentärer, och flytta sedan till fiktion. Några hederliga handelsgolv scener nämns inte inkluderade här är vad som händer i Vegas och ett bra år, som har historier inte centrerad runt marknaderna. Visst finns det fler filmer, och om du har förslag, var vänlig notera dem i kommentarfältet. Relaterade artiklarNågot lite annorlunda för en fredag ​​kväll helg läs. Jag hade turen att bli tagen för att se filmen Best 8211 George Best: All By Self tidigare i veckan i Dublin. De av er som känner till mig kommer att veta att jag är en nordvästkille som växte upp på den religion som är Manchester United (länge innan de var dagens megaklubb). Dessutom växte upp min pappa mig med berättelser om att gå varannan lördag för att se George Best play på Old Trafford (tillsammans med Charlton och Law: den heliga treenigheten). För de av er som inte vet Georgie Best var en ung pojke från Belfast, Nordirland som gick för att spela för Manchester United i början av 19608217-talet och blev en av de bästa (kanske bäst) spelare i sin tid. Han var en speciellt begåvad spelare. Men efter att ha blivit framgångsrika på bara 22 års ålder blev resten av hans liv en Hamlet-esque-stil tragedi. Han var den första riktiga sportstjärnstjärnan och som sådan fanns ingen handbok som han kunde vända sig till för hjälp och vägledning om hur man hanterar alla pengar, berömmelse, tjejer och adulation. Vi tar det självklart de här dagarna men då var det helt nytt fenomen. Han försökte hantera allt på egen hand 8211 och misslyckades. Hans liv glidde nerför snabbt när han kom ner i en värld av fester, dåliga biz-erbjudanden, fruktansvärda val och drick. Dricker mestadels. Även om jag är medveten i detta fall har jag alltid älskat att se talang som fungerar som bäst. Jag tycker det är fascinerande och inspirerande, oavsett miljö eller disciplin. Vad betyder detta för handlare? Tja, när jag såg filmen så blev det klart för mig att George inte hade några stöd eller framgångsstrukturer runt honom alls. Han var en lugn ung pojke som plötsligt var centrum för uppmärksamhet för media och adoringvärlden. Han var engagerad i en ensam strävan att ta hand om sig själv när hela världen försökte ta en bit av honom. Vi gör alla misstänkta att vi kan göra det ensamt, att vi behöver ingen. Trading uppmuntrar oss att tänka att vi kan ta upp marknaderna på egen hand. Och samtidigt som vi måste ta ansvar för våra affärer och resultaten av våra beslut, lurar vi oss själva om vi tror att vi kan göra det helt och hållet. Frågan om att fråga dig själv är: Vem är i ditt lag Vilka framgångsstrukturer har du för att hjälpa dig att hantera pressen i handelslivet och se till att du gör så bra som möjligt? Kanske är din take-away från detta att börja sätta en framgångsstruktur på plats för att hjälpa dig att uppnå och sedan behålla ökade handelsprestanda. Idag tar vi det självklart att sportstjärnor kommer att få stöd av dem, men det var inte alltid fallet. De har lärt sig att ha all slags stöd kring dem för att hjälpa dem att uppnå framgång. Handlare måste vara samma 8211 för att ha ett stödsystem som gör att de kan fungera på bästa sätt och vara konsekvent framgångsrika. I senare liv (när jag var barn) klippde jag en alltmer ledsen, förlorad figur, som var in och ut av nyheterna för alla fela skäl. Vid slutet av hans dagar förlorade han8217d mycket sympati och stöd på grund av sitt beteende. Även för vissa av oss (medvetet förspända och sentimentala) anhängare han alltid kommer att komma ihåg för den natten vid Wembley 1968, där han hjälpte Sir Matt Busby att äntligen vinna Europeiska cupen 10 år efter München Air Disaster. Dela detta: Så här: Ja, jag vet att jag har varit så produktiv nyligen med mina inlägg, så här är en snabb på NZDUSD. Jag var bullish på NZDUSD för 2016 8211 fram till veckans huvud och axelmönsteruppsättning. 0.73-nivån gav ett betydande motstånd som en del av det HampS-mönstret, och priset sjönk från 73 till 0.6850 8211 0.6900-zonen. (En del av detta drag stöds av Trump valet Dollar styrka handel). Intressant sedan början av 2017 hade we8217ve NZD-styrka återigen till marknaderna och vi hade ett prisflytt till STAM2-territoriet från den 11 januari och sedan STAM1B från den 16 januari. Härifrån flyttade priset snyggt north82308230. tills det gick in i 0.73-nivån igen Som alltid tycker jag om att se hur prisåtgärden är. Hur reagerar marknaden på en betydande nivå av stöd eller motstånd Tja timme och 4 timmars diagram didn8217t verkligen ge för mycket bort 8211 Priset var ganska illa på 73 handtaget. Det var bara på det dagliga där vi hamnade med en fin bajsande spärrstång (att vissa också skulle kalla en fakeout) som lät oss veta att a) upptrenden var över och b) 73 handtaget var troligt att hålla. Nästa dag gav ett domino ljus och du kunde säga att shortsen var ombord. Se diagram nedan. När den veckan var färdig hade vi ett annat fint baisse fyllande ljus 8211 och mycket som de liknande mönstren från 10 juli och 6 november slutade upp-trenden på 73-nivån. Folk har kommenterat att priset aldrig kan rally över 73 på grund av NZD: s regeringens insatser, rädsla för uppskattning. Jag är som alltid skeptisk när någon säger att priset aldrig kan bryta en nivå. Vid något tillfälle kommer det alltid Så priset föll snyggt mot 200 DMA och mitt nästa mål ligger i området 71 handtaget 8211 vilket också skulle ligga runt 50 flyttningen ner från trenden från 2312 låg till 0702 hög. Då, som alltid, väntar jag på hur priset reagerar 8211 kan det starta sig tillbaka på 73-handtaget Om så skulle kunna det bilda ett fint ABCD-mönster (och slutligen bryta 73). Eller kommer det att falla iväg till 69-handtaget, vilket ger oss ett bra utbud Som alltid kommer priset att leda vägen. Dela det här: Så här: Here8217s en underbar bit av George om fördelarna med att bygga ditt eget nätverk av Trader-kompisar, något som jag fullständigt stöder. En av anledningarna till att jag startade London Traders Network var att möjliggöra chansen för privata handlare att blanda sig med likasinnade själar och bygga starka kompisar-kompisnät. Militären arbetar på nätverket 8216buddy-buddy8217 för att säkerställa att hela laget fungerar bra. Nu är det säkert i privat handel du själv, men det hjälper fortfarande att ha en bra kompis för att hjälpa dig att se till att du inte gör dumma misstag och att täcka dina blinda fläckar. Dessutom är privat handel en ensam strävan, så det är bra att komma ut bakom skärmarna och blanda med dina andra handlare. Vi är ju alla samhällsdjur, och även den mest engagerade blygna introverten behöver prata med någon då och då. Inte heller förstår man verkligen din resa som en annan näringsidkare gör. De förstår de dåliga dagarna och de goda dagarna mycket bättre än någon annan. Jag njöt verkligen av att träffa mina handlare och få chansen att umgås och lära av varandra. Vi brukade träffas varannan vecka för en samtal med näringsidkarchatt, dela berättelser och erfarenheter och hjälpa till att utveckla varandra. De var oerhört användbara och trevliga sessioner. Ett par veckor skrev jag om fördelarna med att arbeta i ett handelskontor tillsammans med andra handlare. Även om jag inser att inte alla kan komma in i den här typen av arrangemang, huruvida det är ett fall att kunna hitta en kontorslokal, handlare att flytta ihop med eller helt enkelt bo i avlägsna områden där inga andra handlare är överflödiga (eller var som helst i Belgien tydligen). Det näst bästa med att vara på ett handelskontor är något i linje med en Trader Buddy. Jag bestämde mig för att skriva om detta idag för att jag nyligen kom in i ett handelsvänskapsförhållande och det betalar redan utdelning för oss båda. Och jag tror att många ambitiösa handlare kan dra nytta av denna typ av arrangemang. Trots att jag nu jobbar i närheten av några andra professionella handlare (se bild för min syn från mitt skrivbord på fredag ​​morgon), jag glada nyårshandlare, ja det är rättvist att säga att we8217ve började 2017 i samma åder som vi lämnade 2016 8211 falska nyheter, barnsligt beteende, global rumpus och marknadsvolatilitet8230..and att8217s bara från de förmodade vuxna. Det finns gott om fantastiska berättelser att prata om just nu men låter börja med en enkel, men intressant en. Det otroliga förhållandet mellan den mexikanska peso, Donald Trump och den kanadensiska dollar. Den mexikanska peso är den övertygade fruen, Donald är den berusade redneckmakanden och den kanadensiska dollarn är den vackra nya fruen. Innan du börjar tänka på att I8217ve har förlorat tomten och förbrukat för mycket Port över den festliga perioden, var vänlig bära med mig (dessutom kan du aldrig ha för mycket Port och jag fick inte ens ett glas det vid julen 8211, skräcken, skräcken) Jag pratade förra året om att Mexikanska Peso används som en proxy för USA: s val och nu flyttade vi8217ve till fas 2. Namnlösa: Effekten som presidentvalet Trump har på Peso efter sin serie skadliga tweets om Mexiko. Om vi ​​tittar på tabellen nedan kan vi ta en närmare titt. Du kan se den stora flytten efter valet tillbaka i november, och hamra på kursen genom 20. Men vad vi sett i 2017 är att varje gång vi ser Trump ta till twitter i någon efterkampdriven twitter-rage incident där han piskar ut på individer, organisationer och länder ser vi ett nästan omedelbart svar på finansmarknaderna. Som en av mina kollegor sa den andra dagen 8211 it8217s nu möjligt att flytta en global marknad med 140 tecken eller mindre 8211 vilket är snällt spännande, konstigt och oroligt samtidigt. Så Trumps negativa kommentarer på Twitter har varit dåliga för Peso. Så mycket så att en tunga-i-kind-historia gjorde rundorna om mexikanska handlare som rådde den mexikanska regeringen att bara köpa twitter och stänga av den (tack vare följaren drumhowan som skickade mig länken, några timmar efter att vi diskuterade dessa valutor.) Intressant är att en annan vinkel till denna berättelse 8211, nämligen svaret på den kanadensiska dollarn. Låt oss titta på baksidan. Om du tittar på det andra diagrammet visar det DXY US Dollar Index som var på riva mot alla större valutor 8211 bortsett från den kanadensiska dollarn som höll sig bra mot USD. Faktum är att om du tittar på US Dollar Index ser det nästan ut som om det är klart att rulla över 8211, särskilt efter Trumps nyhetsmeddelande den andra dagen. Låt oss hålla ett öga på det. Dessutom, vad vi har sett är som Trumps Twitter-kommentarer har skadat mexikanska peso, de har hjälpt Loonie. Nu har det visserligen varit lite hjälp för CAD från ett stabilt oljepris. Och ändå är det nästan som om de mer negativa tweetsna han gör 8211, desto mer pengar blir förskjutet från Peso och USD till Kanada 8211, kanske Meryl Streep och alla hennes luvvie liberala elitvänner lämnar verkligen landet och går norr om gränsen. Vad tycker du om läsare Dela det här: Såsom det här: Som de flesta vet, när det gäller långsiktig handel gillar jag med styrka och sälja svaghet. Därför berättade för ungefär ett år att jag trodde att 2016 skulle vara 8216året av Yen8217 som jag ansåg att det skulle a) vara ett flyktigt år och b) marknaden didn8217t tror att Abe Amp Kuroda skulle kunna uppnå sina finansiella mål. Det här skulle alla peka mot yenstyrka för 2016. Först årets första 9 månader var det en stor handel att vara lång Yen (och kort GBP, en av mina andra kärnpositioner för 2016.) Men alla goda saker kommer till en slutet och för närvarande har det också Yen-styrkan. Du kan se i de veckovisa diagrammen ovan att trenden har kommit till ett plötsligt slut under de senaste veckorna. Intressant berättade jag klienter tillbaka i september att jag trodde att Yen Strength-handeln hade löpt sin kurs och jag trodde att jag skulle dela det med dig nu. Vad vi har här är det veckovisa diagrammet för USDJPY för detta år och en del av 2015. Du kan se att det var en stark downtrend (men inte utan sina hårda rallyer). Hela året hade vi en serie lägre nedgångar och lägre höjder, bra solid prisstruktur som bekräftade nedtrenden. Vi hade också ett signifikant psykologiskt tal i 100 inför oss och vid 3 tillfällen prissatta av denna nivå 8211 var det tydligt linjen i sanden som BoJ hade antytt på. STAM började antyda att yenen försvagades, och retoriken som kom ut från Japan var att BoJ var beredd att göra vad som helst för att försvaga yenen. Så när priset stängde över 20MA som var mitt första tecken på att trenden förändrades (dess första nära över 20 MA för 9 månaders moms). Vi hade då 20MA-vändningen från att fungera som motstånd mot att vända som stöd, följt av prislåsning över den sista lägre höga 8211 har en förändring skett. Därefter väntade vi bara på hur priset svarade på det amerikanska valet och det var ett fantastiskt drag. Efter att ha dunkat ner för att ompröva 101 handlade vi8217ve hela vägen upp till 111 (alla visste att 110 skulle vara för mycket av en magnet). I8217ve som tidigare nämnts som att se hur priset svarar kring den veckovisa och den dagliga 20MA är en viktig indikator på potentialen för en trend att förändras eller gå ur fart. Så we8217ve hade två sidor av berättelsen nyligen we8217re we8217ve hade en försvagande yen och en återuppbyggande stärkande USD 8211 that8217s varför vi hade ett så snabbt och starkt drag på ca. 1000 pips. Som du kan se från det dagliga diagrammet nedan. Vi är också från och med nu Jag förväntar mig fortsatt Yen-svaghet 8211 (låt se om det finns en reaktion efter den senaste jordbävningen). Jag tror också att vi har fortsatt dollarstyrka till slutet av året åtminstone. Så vad kommer att vara mina kärnpositioner för 2017 Tja, jag ska uppdatera dig på de under de närmaste veckorna.

No comments:

Post a Comment